Zdrowe przekąski zamiast słodyczy

0
86
cukierki
pexels.com

Kochamy słodycze. To można powiedzieć o wielu z nas. Niestety, nasza miłość nie sprawi, że nagle zwykła czekolada lub garść cukierków stanie się zdrowa. Czasem warto zastąpić je zamiennikami, które smakują równie dobrze, ale nie będą siać spustoszenia w naszych organizmach.

Uwielbiamy słodycze

Mnóstwo osób nie wyobraża sobie dnia bez ciasta, batonika i czekolady. Jesteśmy zaprogramowani tak, by móc czasem sięgać po przekąski. Zwykle wybieramy te słone wersje, jak paluszki lub chipsy, ale zdarza się, że jemy też słodycze. Dlaczego tak się dzieje? W dzisiejszym świecie mamy nieograniczony dostęp do wielu produktów. Niektóre z nich są bardzo tanie i stać na nie większość społeczeństwa. Do tego swoje trzy grosze wtrąca specyficzny smak (mieszanka cukru, tłuszczy i innych dodatków), który sprawia, że dosłownie się od nich uzależniamy. Dlatego też dzieje się tak, że czekoladą i ciastkami się objadamy, a na sam cukier patrzymy krytycznym okiem z myślą „jak można to jeść?”. Już znacie odpowiedź na to pytanie. Można się pokusić o stwierdzenie, że gdyby ciastka były złożone z samego cukru, nikt nie chciałby po nie sięgać. Im więcej ich jemy, tym bardziej prawdopodobne, że będziemy długo odczuwać tego skutki.

Zamienniki cukru

Warto zadać sobie kolejne pytanie: Czy to znaczy, że mamy całkiem zrezygnować ze słodkich przekąsek? Oczywiście, że nie jest to konieczne, ale warto ograniczyć je do minimum. Jeżeli jednak kochasz słodycze, to zadbaj o to, by biały cukier zamienić na coś innego. Możesz do ciasta lub innej przekąski dodać stewię lub ksylitol. W tych przypadkach wystarczy niewielka ilość, bo naturalnie są o wiele słodsze od cukru. Dlatego też wchłaniamy o wiele mniej kalorii i niepotrzebnych naszemu organizmowi składników. Można stwierdzić, że to niesamowicie ciekawa rzecz. Nie musisz wcale rezygnować z ciasta, wystarczy, że podmienisz kilka składników.

Zdrowe zamienniki słodyczy

zdrowe odżywianie
pexels.com

Przechodzimy teraz do bardzo ważnego punktu. Czym zastąpić typowe słodycze? Co jeść zamiast nich, by walory smakowe pozostały te same lub podobne? Przekąski te powinny być jednocześnie zdrowe i pyszne. Nie będziemy przecież jeść czegoś, co nam nie smakuje. Myślicie, że takich rzeczy nie ma? Nic bardziej mylnego! Rynek oferuje mnóstwo produktów, które spełniają wszystkie te wymagania. Wiele z nich możesz zrobić sama w domu, niektóre są bardzo tanie, więc można z nich korzystać bardzo często. Jakie zdrowe przekąski są polecane? Sprawdźcie to sami! Oto kilka propozycji, z których możecie skorzystać. Na pewno wybierzecie coś dla siebie, bo większość z nich to dosłownie przysłowiowe „niebo w gębie”.

Co jeść zamiast słodyczy

Zastanawialiście się czym zastąpić słodycze? Myśleliście, że trzeba kupować nie wiadomo jakie rzeczy ze sklepu ze zdrową żywnością? Udowodnimy Ci, że nie jest to konieczne! Większość z tych produktów znajdziesz w swojej kuchni lub w zwykłym supermarkecie! Spróbuj więc:

  •  migdałów i orzechów (głównie nerkowce i pekan) – tak, nimi spokojnie możesz zastąpić słodycze; zawierają wiele składników odżywczych, w tym zdrowych tłuszczów; tylko uważaj, by nie przesadzić z ilością,
  • jabłko z masłem orzechowym i cynamonem – klasyka gatunku, dostarczy wam wielu minerałów i witamin,
  • lody bananowe – wystarczy tylko zblendować owoc i go zamrozić (to chyba najprostszy deser świata),
  • suszone owoce – daktylei figi zawierają naturalne cukry, wystarczy niewielka ich ilość, by poczuć, że jest już ok,
  • pudding z chia – do mleka kokosowego wystarczy dosypać kilka łyżeczek nasion, posłodzić miodem/syropem klonowym i włożyć na 20 minut do lodówki,
  • koktajl – bananowy, truskawkowy lub z awokado – wybór jest ogromny i co dziennie możesz robić sobie inny (pamiętaj tylko, by czasem go nie słodzić),
  • świeże owoce – tutaj nie trzeba nic dopowiadać, bo owoce są najlepszymi zamiennikami słodyczy (prym tutaj wiodą banany, maliny, borówki, jabłka, melony oraz arbuzy).
alternatywa dla cukru
pexels.com

Tak więc okazuje się, że wiele produktów może zastąpić nam słodycze. Wystarczy tylko nieco zmienić swoją dietę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here