zdrowe jedzenie

Odchudzanie: Jak pokonać ochotę na pizze, czyli przepis na najpyszniejszy omlet na świecie.

Zdrowe jedzenie? Czy to może mieć smak?

Zdrowe jedzenie kojarzy się zazwyczaj ludziom z jedzeniem bez smaku. Jest to dla mnie zupełnie niezrozumiałe, gdyż dla mnie właśnie zdrowe jest smakowite! Uwielbiam np przyprawy, które znakomicie dodają smaku i aromatu (i uwaga: Vegeta, Kucharek czy inne shit to nie przyprawa!) Moją ulubioną ostatnio jest lubczyk! Spróbujcie koniecznie. Zagalopowałam się trochę, już wracam do tematu głównego. 

Odchudzanie a pizza

No nie od dziś wiadomo, że tradycyjna pizza nie bardzo się lubi z odchudzaniem. Ja bardzo lubię pizze, ale nie lubię już tego, co mąka pszenna może zrobić z ciałem (tak jestem z tych, co mąkę pszenną i cukier obwiniają o wszelkie zło i dobrze mi z tym, co oczywiście nie przeszkadza mi niekiedy w poddaniu się ich manipulacyjnym trikom…  ).

A gdyby tak zamienić pizze na zdrowe jedzenie?

Długo szukałam godnej alternatywy dla pizzy. W końcu mam, znalazłam, stworzyłam! Kilka przepisów na omlet połączyłam w jeden, który dzisiaj podaruję Tobie!

Będziesz potrzebować:

Porcja na 2 osoby (4 jaja):

zdrowe jedzenie

  • pieczarki (najlepiej 5-6 dużych świeżych) ja akurat miałam mrożone, więc wykorzystałam
  • 1/2 papryki
  • 1 cebula
  • 2  plasterki szynki
  • ser pleśniowy (na 2 osoby zużyłam 1/3) ten składnik jest chyba najbardziej niezdrowy, chociaż odrobina tłuszczyku raz na jakiś czas nie zaszkodzi, wiadomo, że węglowodany gorsze
  • brokuł (świeży) – uparowałam sobie wczoraj, więc dziś pomijam krok: Parowanie/gotowania brokuła
  • opcjonalnie: mąka, 1/4 szkl mleka

Przygotowanie:

odrobinę masła wrzuć na patelnię na małym ogniu

zdrowe jedzenie

 

 

 

 

 

dodaj cebulę i paprykę i duś je na małym ogniu

dodaj sól i pieprz

zdrowe jedzenie

 

 

 

 

 

dodaj pieczarki i duś dalej

zdrowe jedzenie

 

 

 

 

 

gdy te produkty się duszą ty ubij na sztywno białka jajek, do żółtek, które wbiłeś do miski dodaj pokrojoną szynkę i łyżkę mąki, wymieszaj zawartość żółtkowej miski z ubitym białkiem

 

 

 

 

 

powstałą masą zalej na patelni uduszone już warzywa, ułóż na wierzchu różyczki brokuła, ułóż ser pleśniowy

zostaw na małym ogniu pod przykryciem na około 20 minut (czas jest uzależniony od patelni i ognia) 

 

 

 

niestety życie to nie bajka i ktoś musi syf posprzątać jeśli chcesz jeść w spokoju to teraz możesz umyć to, co pobrudziłeś (uwaga: jeśli masz dziecko to i tak nie zjesz w spokoju, ale chociaż kuchnia nie będzie wołać o pomstę do nieba od samego rana:)

zdrowe jedzenie

 

 

 

 

 

wszamaj omlecik – z rana możesz się skusić na chlebek do tego jeśli uważasz, że będzie Ci mało, wieczorem odradzam chlebek, bo po co się opychać na noc

 

Omlet powinien być puszysty i pyszny! Smacznego 🙂

Napisz w komentarzu czy Ci smakowało;)

Zapraszam też do zapoznania się z postem:

7 pomysłów na zdrowe śniadanie

7 pomysłów na zdrowe śniadanie

  • Muszę spróbować, zapowiada się bardzo smacznie 🙂

  • Też ostatnio chciało mi się pizzy i skończyło się na omlecie 🙂 Dużo warzyw dodajesz, takiej wersji jeszcze nie próbowałam.

    • Oj kochana, spróbuj koniecznie 😋😋😋

  • Jud

    Zazwyczaj robię omlety na słodko, ale ta propozycja wygląda zachęcająco 😉 wypróbuję!

    • Ja właśnie boję się trochę tych na słodko…

      • Jud

        U mnie akurat na słodko nie równa się z cukrem 😉

      • Ej no wiadomka😉 nie to miałam na myśli. Mi po prostu jakoś nie po drodze z bananami w jajkach😉

  • Hehe- są zdjęcia i jest poczucie humoru- już Cię lubię 😀
    A z przepisu skorzystam 🙂

  • Lubię omlety 🙂 Niestety z serem pleśniowym nie zjem ze względu na ciążę, ale w przyszłości czemu nie.
    Pozdrawiam.

  • lubie omlety- a kwestia zdrowego odzywiania to dla mnie eliminowanie nie wszytkiego na raz ale krok po proczku eliminuje te „złe rzeczy”

  • Aneta

    omlet to super rozwiązanie dla mnie, zwłaszcza na śniadanie 🙂

    • Tylko ten mój trochę czasu zajmuje przygotowanie😉

  • Iwona Siekierska

    Omlety są super, sama często robię je na śniadanie. Co do pizzy – osobiście noe używam mąki pszennej tylko białej, orkiszowej. Praktycznie nie czuć różnicy a sama pizza jest pyszna i zdrowa, bo dodaje do niej mnóstwo warzyw. Polecam ❤️

    • A ja dzisiaj zrobiłam pizze gdzie spód był z kalafioru 😉 całkiem spoko😉

  • Dokładnie to co pisze Agata – smuci brak finalnego zdjęcia 🙁 Niemniej motywuje do tego żeby samemu zrobić 😉

  • Agata Maj Cher

    Fajny przepis na omlet, tylko brakuje mi zdjęcia wieńczącego dzieło. Rozumiem, że został pożarty od razu? 🙂

    • ej faktycznie… próbowałam takie obrobić nieco i dać na główne, ale jak widzisz jest inne na głównym #ciamajdaniefotograf ale na moim instagramie jest takie wieńczące przed jedzeniem jeszcze:)

  • Aneta

    omlety jem bardzo często, świetne rozwiązanie na początek dnia i nie tylko 🙂

    • no tylko taki naładowany to trochę pracochłonny, dlatego ja częściej wybieram jajecznicę a omlet tak tylko jak mnie ochota najdzie na pizze 🙂

  • Dominika Kurzak

    omlety są idealnym rozwiązaniem

    • i przeważnie zdrowym:) tutaj z tym serem można by nieco dyskutować 🙂

  • Do swoich śniadaniowych omletów używam podobne składniki. Takie zdrowe omleciki są wyborne w smaku 🙂

    • Dziękuję Ci za komentarz:) Wyborne w smaku i dość długo trzymają nas przy życiu mam wrażenie:)

  • natasza c

    omlety na słodko i na słono wprost uwielbiam. Szybko i pysznie i prosto 🙂

    • ja właśnie coś nie mogę spróbować tych na słodko, ale może w końcu nastanie ten dzień:)

  • Na pewno omlet syty, tylko sera pleśniowego nie jadam. Musiałabym włożyć inny, heh. 🙂

    • Dziękuję za komentarz:) Dodawaj, co lubisz, tak, żeby Tobie smakowało:)