ochota na słodkie

Jak pozbyć się ochoty na słodkie? 8 powodów, przez które ją odczuwasz

Jak pozbyć się ochoty na słodkie – dlaczego ją odczuwasz?

Ochota na słodkie – pojawia się z znienacka i żąda naszego poddania się:) Każdy z nas miewa takie chwile kiedy czuje, że jego organizm woła, a wręcz błaga o coś słodkiego. Moim zdaniem jest 8 głównych powodów, przez które dopada nas ochota na słodkie:

  1. Nie zjedzenie odpowiedniego śniadania (a najgorsza opcja to niezjedzenie żadnego śniadania). 

    Każdy z pewnością słyszał o tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, nie będę pewnie bardzo oryginalna  kiedy  powiem, że tak właśnie jest. Śniadanie powinno się zjeść maksymalnie do 2 godzin po przebudzeniu  i powinno ono być pełnowartościowym posiłkiem (płatki kukurydziane z mlekiem to nie jest pełnowartościowy posiłek). Śniadania powinniśmy jeść jak królowie, niestety często za późno podnosimy tyłki z łóżka i nie starcza nam czasu na zdrowe, królewskie śniadanie. Spróbujcie zaobserwować, czy w te dni, w które nie zjecie porządnego śniadania nie macie wieczorem okropnego ssania i ochoty na proste węglowodany. U mnie tak właśnie jest, dlatego staram się zawsze zjeść śniadanie.

  2. Niewyspanie się.

    Każdy z nas potrzebuje 7-8 godzin snu. Osoby, które twierdzą,że im wystarcza codziennie 6 godzin są dla mnie niewiarygodne. Jeżeli ktoś od lat śpi po 6 godzin codziennie to niech spróbuje spać 8 przez dwa miesiące i wtedy pogadamy o tym ile godzin snu potrzebuje. Już dawno wyrosłam z wierzenia w to, że gdy śpię mniej więcej zrobią, a co za tym idzie więcej osiągnę w życiu. To chyba największa ściema powtarzana nieustannie jakby to miało dodać jej wiarygodności… Człowiek niedospany jest też zazwyczaj człowiekiem głodnym i jest to kwestia fizjologii.

  3. Nieregularne jedzenie.

    Przerwy po między posiłkami dłuższe niż 3-4 godziny sprawiają, że zaczynamy być bardzo głodni, mamy wrażenie, że zjemy konia z kopytami i szukamy (głównie nasz mózg) drogi do jak najszybszego zastrzyku energii. Energię najłatwiej pozyskać z węglowodanów prostych no i tym sposobem ciasteczko ląduje w naszej ręce…

  4. Za duży posiłek.

    Po zjedzeniu bardzo obfitego posiłku (np. obiadu) u wielu osób (ku ich zdziwieniu) pojawia się ochota na słodkie. Jeśli zjemy za dużo poziom cukru po posiłku spada i nasz organizm żąda słodkiego.

  5. Brak chromu.

    Brak chromu również może być odpowiedzialny za nieustanną ochotę na słodkie, także warto sprawdzić, czy jego spożywanie nie pomoże nam w walce z cukrowym nałogiem 🙂 

  6. Spożywanie zbyt dużej liczby produktów o wysokim indeksie glikemicznym.

    Produkty o wysokim indeksie glikemicznym powodują szybki wzrost glukozy we krwi, uwalnia się insulina, która obniża poziom glukozy (poprzez jej transport do wnętrza komórek), tak bardzo się może rozpędzić przy tym obniżaniu, że znowu nam brakuje glukozy (cukru) we krwi i chcemy jeszcze.

  7. Organizm jest spragniony.

    Czasami mylnie odczytujemy pragnienie jako głód także warto się najpierw napić wody.

  8. Nuda.

    Moim zdaniem jest to jedna z najczęstszych przyczyn szukania jedzenia po szafkach w kuchni. Bardzo często obserwuję to u mojego męża w godzinach wieczornych, a u siebie w godzinach popołudniowych. A jakie jest lekarstwo na nudę chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć? Zajmij się czymś. Tylko niech tym czymś nie będzie siedzenie przed telewizorem i zajadanie ciasteczek.

Ochota na słodkie – podsumowanie

Jeżeli chcesz się pozbyć ochoty na słodkie postaraj się wyeliminować wszystkie wyżej podane powody jej pojawiania się. Jeżeli to zrobisz i w dalszym ciągu będziesz odczuwać ochotę na słodkie to znaczy to, że słodkości są Twoim nawykiem i jeżeli chcesz się ich pozbyć to musisz popracować nad zastąpieniem ich czymś zdrowszym.

A który z wyżej podanych powodów ochoty na słodkie jest Twoim udziałem, daj znać w komentarzu.

 

Może Cię też zainteresować:

Pyszna zapiekanka ziemniaczana

Zapiekanka ziemniaczana – pyszny obiad