Które warzywa trzeba jeść, by być zdrowym

0
190
jarzyny
pexels.com

Codziennie staramy się o to, by się dobrze czuć. Dbamy o nasz wypoczynek, o sen oraz dzielimy dzień tak, by był przeżyty w odpowiedni sposób. Zajmujemy się także dietą. Jednak nie każdy zwraca uwagę na to, że warto uwzględnić w niej warzywa.

Warzywa to podstawa diety

Nie jest tajemnicą, że to warzywa są podstawą diety. Wystarczy spojrzeć na piramidę żywienia. To nie mięso ani słodkie przetwory się tam znajdują. Dlaczego więc bardzo często unikamy warzyw? Czemu o nich zapominamy i zamieniamy je na coś mniej zdrowego? Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że nie każdy lubi je w stanie surowym, lecz istnieją sposoby na to, by stały się one lepsze. Możemy z nich zrobić sałatki, naleśniki lub kotleciki. Nie musimy ograniczać się do jednej rzeczy. Na całe szczęście niektórymi warzywami możemy zastąpić na przykład mięsa.

Które warzywa są najlepsze

Każde warzywo na swój sposób jest dobre. Zawierają one ważne składniki, które uczestniczą w pracy naszego organizmu. Bez tych witamin i minerałów mielibyśmy wiele problemów. Dlatego też należy zadbać o to, by były dostarczane codziennie w odpowiednich ilościach. Nie możemy zapomnieć o tak ważnych rzeczach.

Które więc warzywa warto wybrać? Jakie sprawią, że będziemy czuć się i wyglądać dobrze? Warto pamiętać też o tym, by były one po prostu smaczne. Co to za zdrowe odżywianie, gdy jemy coś, co nam nie będzie smakowało?

zdrowe warzywa
pixabay.com

Najzdrowsze warzywa – marchewka

Marchewka jest jednym z najlepszych źródeł antyoksydantów. Zawiera bowiem beta-karoten, który świetnie wpływa na wzrok. Jego niedobór powoduje na przykład ślepotę zmierzchową. Uwagę naukowców przykuwają poliacetyleny, które hamują powstawanie skrzepów krwi i mają działania przeciwzapalne.

Najzdrowsze warzywa – szpinak

Zielone warzywa są zdecydowanie najzdrowsze. Może je jeść każdy. Najbardziej zwracają na nie uwagę osoby, które się odchudzają. Jeżeli szpinak ma ciemnozielone liście i wygląda zdrowo, to znaczy, ze zawiera bardzo dużą ilość witaminy C. Szpinak chroni przed starzeniem się (szczególnie skóry). Jedz go na surowo, na przykład w sałatkach, jeśli nie chcesz, by stracił swoje właściwości.

Najzdrowsze warzywa – brokuły

Brokuł to król każdej diety. Nie bez powodu tak się dzieje: jest smaczny i zawiera mnóstwo witamin, które poprawią stan naszego organizmu. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że duże ilości witamin A i K, które w brokułach przeważają są idealną alternatywą dla witaminy D. Brokuły regulują metabolizm, co jest bardzo ważnym argumentem do ich spożywania.

Najzdrowsze warzywa – kapusta włoska

Kapusta włoska zawiera bardzo dużo błonnika, więc zbawiennie wpływa na funkcjonowanie układu pokarmowego. Jest pełna bardzo ważnych witamin i minerałów. Do tego uznaje się ją za warzywo bardzo odporne za mróz. Same zalety, prawda? Kapusta to źródło witaminy C. Jeżeli będziemy ją regularnie spożywać, to poprawi się nasza odporność. To jeszcze nie wszystko! Kapusta włoska zawiera bardzo duże ilości biopierwiastków, które poprawiają stan naszego organizmu. Jeżeli nie włączyłaś jej do swojej diety, zrób to jak najszybciej!

Najzdrowsze warzywa – Pomidory

W tym przypadku najważniejszy jest likopen. Pod tą nazwą kryje się barwnik, który sprawia, że pomidory mają czerwoną barwę. Jest on niezwykle ważnym antyoksydantem, który może chronić organizm przed rakiem. Poza tym świetnie wpływa na pracę układu pokarmowego i zawiera bardzo duże ilości potasu.

warzywa
pixabay.com

Najlepsze warzywa – cukinia

Cukinia ma wspaniałe właściwości. Zawiera też bardzo dużo cennych składników, na przykład: witaminy C, K, PP oraz różne minerały (żelazo, potas magnez). Jest też źródłem beta-karotenów. Warzywo jest idealne na odchudzanie i ponadto ma działanie odkwaszające. Cukinię można podawać małym dzieciom.

Najlepsze warzywa – ogórek

W większości składa się z wody, dlatego jest mało kaloryczny i można jeść go bez ograniczeń. Jednakże to nie jest jedyna jego zaleta. Ogórki zawierają mnóstwo witamin, które sprawiają, że czujemy się i wyglądamy lepiej. Ligany zmniejszają podatność na zachorowanie na schorzenia dotykające układ krwionośny. Ogórki można stosować również w kosmetyce, bo łagodzą podrażnienia.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułTrochę o aliexpress
Następny artykułRodzaje krzeseł w domu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here